Kodowanie na Dywanie - Warszawa

Kodowanie nie tylko na komputerze

Kodowanie to nie tylko umiejętność sprawnego posługiwania się komputerem. To przede wszystkim zdolności logicznego myślenia, planowania, odwzorowywania i zapamiętywania. Umiejętności te są kluczowe dla wielu aspektów życia, dlatego warto je wspierać już od najmłodszych lat. Kodowanie na dywanie jest formą kodowania analogowego, przeznaczonego dla dzieci. Przez zabawę, grając w gry logiczne z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanej maty do kodowania oraz wzorów i rekwizytów, dzieci uczą się planowania, pracują nad koncentracją, a także kształtują zachowania społeczne.

Zdjęcie dwójki dzieci leżących na podłodze. Jedno z nich układa rząd cyfr z piankowych puzzli, a drugie przesuwa ziarenka na liczydle.

Czemu warto wybrać Kodowanie na dywanie?

Wspieranie możliwości intelektualnych i pamięciowych

Celem pracy jest rozwijanie zdolności planowania, zapamiętywania i analizowania. Poprzez szereg zabaw edukacyjnych opartych na elementach nauki programowania zajęcia rozwijają inwencję twórczą i kreatywność. Wspomagają również umiejętność obserwacji i wyciąganie stosownych wniosków. 

Rozwój kompetencji społecznych

Kodowanie to nie tylko zajęcia matematyczno-programistyczne, ale też doskonała okazja do poszerzania kompetencji społecznych. Poprzez kooperację w grupie, dziecko nabywa umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych, planowania działań prowadzących do zamierzonych rozwiązań oraz współpracy. Podczas zajęć uczestnicy zdobywają także umiejętności samodzielnego podziału obowiązków oraz konstruktywnej oceny wyników pracy.

Wsparcie edukacyjne

Kodowanie na dywanie to zabawny i interaktywny sposób na naukę podstawowych koncepcji matematycznych i algorytmicznych. Jest to również doskonały sposób na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Tego typu zajęcia są często stosowane w nauczaniu kodowania w szkołach podstawowych.

Czym jest Kodowanie na Dywanie?

Kodowanie na dywanie to metoda nauczania podstawowych koncepcji programowania bez użycia komputera. Jest to część szerszego ruchu edukacyjnego, który ma na celu nauczanie podstawowych zasad informatyki i programowania za pomocą aktywności niekomputerowych. W latach 90. na Uniwersytecie w Canterbury w Nowej Zelandii grupa naukowców zaprojektowała materiały, które obejmują różne gry, puzzle i inne aktywności, umożliwiające nauczanie podstawowych koncepcji informatyki w sposób, który jest zrozumiały i dostępny dla dzieci oraz osób nieposiadających wcześniejszego doświadczenia w tej dziedzinie.

Kodowanie na dywanie to nauczanie podstaw kodowania poprzez ruch po określonej siatce lub planszy, które pozwala na zrozumienie fundamentalnych koncepcji algorytmów poprzez aktywne i fizyczne doświadczenia.

Zdjęcie dwójki dzieci układających kolorowe, geometryczne puzzle.

Zajęcia z Kodowania na dywanie w Senso Senso

Kodowanie na dywanie odbywa się w grupie zbliżonych wiekowo dzieci, dzięki czemu stopień zaawansowania zadań jest zawsze adekwatny do możliwości uczestników. Podczas zajęć duży nacisk kładziemy na odpowiedni poziom trudności, tak aby stanowił wyzwanie, ale i możliwy do osiągnięcia cel. Dzięki temu dzieci uczą się osiągania sukcesu poprzez własne działania. 

Na podstawie specjalnie przygotowanej siatki i akcesoriów dzieci tworzą własne kody lub realizują już istniejące. Na przykład, terapeuta może poprosić dzieci, aby "napisały" kod, który przeniesie je z jednego punktu na siatce do innego, omijając określone przeszkody. Kod ten może obejmować podstawowe instrukcje, takie jak "idź do przodu o trzy kroki", "skręć w prawo" czy "skręć w lewo". Jest to prosty sposób na przedstawienie dzieciom podstawowych koncepcji programowania, takich jak sekwencje instrukcji, pętle, warunki i algorytmy.

Zajęcia w Senso Senso rekomendowane są dla dzieci od 3 roku życia.

Zajęcia trwają 45 minut.

Prowadzący – Karolina Niedrygas

Zdjęcie dzieci notujących na kartkach, na podłodze, pośród puzzli z liczbami i kształtami oraz liczydła.

Zajęcia w Senso Senso odbywają się w przestrzennej (50m2) klimatyzowanej sali, wyposażonej w ogrzewanie podłogowe, aby zapewnić pełen komfort naszym uczestnikom. Sala jest całkowicie bezpieczna dla najmłodszych, poprzez zastosowanie wysokiej klasy materiałów w postaci antypoślizgowej podłogi winylowej, luster akrylowych oraz siedzisk i dywanów z tworzyw bezpiecznych dla dzieci. W Senso Senso wierzymy, że przestrzeń ma wspierać rozwój, dlatego duży nacisk kładziemy na estetykę wszystkich pomieszczeń. Stonowane kolory, wyciszenie poszczególnych przestrzeni oraz zastosowanie naturalnych materiałów pozwala się zrelaksować i chroni przed nadmiarem bodźców.

Poznaj centrum Senso Senso w Warszawie

Wszystko - Galeria

Nasi specjaliści

dr Anna Kowalska

Lekarz Logopeda

Przez dysleksję rozwojową rozumie się zespół zaburzeń w nauce czytania i pisania. Są to zaburzenia specyficzne, czyli wybiórcze, o ograniczonym, bardzo wąskim zakresie. Mają charakter rozwojowy, co oznacza, że towarzyszą dziecku przez cały proces rozwoju.

dr Anna Kowalska

Lekarz Logopeda

Przez dysleksję rozwojową rozumie się zespół zaburzeń w nauce czytania i pisania. Są to zaburzenia specyficzne, czyli wybiórcze, o ograniczonym, bardzo wąskim zakresie. Mają charakter rozwojowy, co oznacza, że towarzyszą dziecku przez cały proces rozwoju.

dr Anna Kowalska

Lekarz Logopeda

Przez dysleksję rozwojową rozumie się zespół zaburzeń w nauce czytania i pisania. Są to zaburzenia specyficzne, czyli wybiórcze, o ograniczonym, bardzo wąskim zakresie. Mają charakter rozwojowy, co oznacza, że towarzyszą dziecku przez cały proces rozwoju.

Masz pytanie? Napisz do nas!

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania, skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.