Zajęcia rozwijające
Zajęcia rozwijające są formami terapeutycznymi opartymi na metodach aktywizujących różne obszary rozwoju dziecka.
Dążymy do zapewnienia wszechstronnego rozwoju w zakresie:
- integracji sensorycznej,
- inteligencji emocjonalnej, oraz
- umiejętności społecznych.
Różnorodność naszych zajęć pozwala na uczestnictwo dzieci już od 3-ego miesiąca życia. Warsztaty rozwijające obywające się z najmłodszymi maluszkami odbywają się z udziałem rodziców, co dodatkowo wzmacnia więź między dzieckiem a opiekunem.
Gordonki
Gordonki to potoczna nazwa metody umuzykalniania dzieci opracowanej przez profesora Edwina E. Gordona, przeznaczone dla dzieci od 6. miesiąca życia.
Zajęcia oparte są na muzyce połączonej z ruchem, a interakcja z muzyką (słuchanie, śpiew, ruch czy gra na instrumentach) stanowi metodę skutecznej nauki przez zabawę z użyciem atrakcyjnych dla dziecka rekwizytów.
Zajęcia mają charakter swobodny, podążający i angażujący nie tylko dziecko, ale i opiekuna. Maluszek ma możliwość swobodnego poruszania się i odczuwania bodźców w sposób indywidualny.
Zajęcia umuzykalniające są przeznaczone dla dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
Zajęcia trwają 45 minut.
Prowadzący – Magdalena Koman - Szymanik
Sensoplastyka
Sensoplastyka (inaczej plastyka sensoryczna) to przede wszystkim wielozmysłowe doświadczenie. Wpływa korzystnie na rozwój połączeń nerwowych poprzez stymulację każdego ze zmysłów i polecana jest dla wszystkich dzieci niezależnie od ich wieku — także dla młodzieży czy dorosłych.
Sensoplastyka jest ciekawą i angażującą formą zabaw rozwojowych, rozbudzających ciekawość świata, kreatywność i wpływająca na wszechstronny rozwój.
W naszej pracy opieramy na materiałach, które sami przygotowujemy. Dzięki temu mamy pewność, że są w pełni bezpieczne dla naszych maluszków.
Zajęcia dedykowane są dla dzieci od 1 roku życia. Na sensoplastykę nie ma za dużych dzieci.
Zajęcia trwają 45 minut.
Logorytmika
Logorytmika to metoda terapeutyczna wspierająca rozwój mowy, poprzez uatrakcyjnienie zwykłych ćwiczeń logopedycznych, o muzykę i zabawy.
Dzięki połączeniu rytmiki i terapii logopedycznej można oddziaływać jednocześnie na sferę werbalną, słuchową oraz ruchową uczestnika. Pozwala to na utrwalenie poprawnych wzorców mowy, a także zaktywizowanie kolejnych umiejętności. Poprzez pracę w grupach, ruch i muzykę poprawiamy zdolności komunikacyjne, koordynację ruchową, świadomość własnego ciała i otaczającej przestrzeni.
Zajęcia dedykowane są dla dzieci miedzy 1 a 8 rokiem życia, w podziale na odpowiednie grupy wiekowe.
Zajęcia trwają 45 minut.
Prowadzący - Marta Zdyb / Jagoda Masłoń / Dominika Mielczarek
Turlanki
Turlanki to zajęcia ogólnorozwojowe z elementami terapii sensorycznej, oraz masaży pediatrycznych, przeznaczone dla najmłodszych dzieci i ich opiekunów.
Turlanki pomagają mobilizować i angażować dziecko do rozwoju w wielu aspektach. Uczą relaksowania się i możliwości rozładowywania energii, otwierają na doświadczenia, pozwalają lepiej poznawać siebie i swoje ciało, a także uczą prawidłowych reakcji na bodźce sensoryczne, pomagając zachowywać się naturalnie w rozmaitych sytuacjach.
Udział rodzica w zajęciach, daje także możliwości poznawania potencjału swojego dziecka oraz pozyskania inspiracje do różnorodnych sposobów codziennego wspierania jego rozwoju.
Turlanki przeznaczone są dla dzieci od 6 miesięcy – 3 roku życia.
Zajęcia trwają 45 minut.
Prowadząca – Magdalena Wicher
Kodowanie na Dywanie
Kodowanie na dywanie to popularna metoda nauczania podstaw programowania i rozumienia algorytmów dla dzieci, która nie wymaga komputera. Warsztaty z kodowania są świetnym dopełnieniem konwencjonalnej nauki matematyki, informatyki oraz zdolności technicznych. Zajęcia uczą tworzenia i odczytywania serii instrukcji, aby utworzyć odpowiednio skomplikowane wzory. Metoda rozwijaj przede wszystkim zdolność myślenia logicznego, przyczynowo-skutkowego oraz rozwiązywania problemów metodą analizy i syntezy. Doskonali umiejętność koncentracji uwagi, pamięć oraz współpracy w grupie.
Poza wachlarzem korzyści płynących z zajęć Kodowania na dywanie jest to przede wszystkim świetna zabawa dla osób w każdym wieku.
Zajęcia w Senso Senso rekomendowane są dla dzieci od 3 roku życia.
Zajęcia trwają 45 minut.
Prowadzący – Karolina Niedrygas
Angielski - Creative English
Creative English — bo na naukę komunikacji nigdy nie jest za wcześnie!
Czy wiesz, że Twoje dziecko tym łatwiej nauczy się języka obcego, im szybciej będzie miało z nim kontakt? My to wiemy!
Dlatego przygotowaliśmy specjalną ofertę nauki angielskiego, która bez reszty wciąga naszych małych podopiecznych.
Autorskie metody nauczania języka w oparciu o doświadczenia sensoryczne to świetna metoda rozwojowa wspierająca Twoje dziecko na wielu płaszczyznach, ale przede wszystkim rozbudzająca potencjał językowy.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 6 miesięcy życia do 5 lat.
Zajęcia trwają 45 minut.
Prowadząca - Anna Pękala
Dogoterapia
Dogoterapia to nieoceniona jakość dla rozwoju Twojego dziecka na wielu płaszczyznach. Pies jest świetnym wsparciem w terapii różnych dziecięcych trudności. To cierpliwy i nieoceniający asystent, który uczy wrażliwości, nawiązywania relacji oraz empatii. Zachęca do ćwiczeń fizycznych, towarzysząc w zadaniach ruchowych i wspierając rozwój sensoryczny Twojego dziecka. Pozwala także się wyciszyć i poczuć pewniej w różnych sytuacjach. Dogoterapia może przynieść wiele korzyści dla dzieci, zwłaszcza tych, które borykają się z problemami emocjonalnymi, społecznymi, kognitywnymi czy fizycznymi. Psy terapeutyczne są dobrze wytrenowane, cierpliwe i kochają ludzi, co sprawia, że są one doskonałym towarzystwem dla dzieci, dając motywację do osiągania kolejnych sukcesów.
Zajęcia rekomendowane są dla dzieci w każdym wieku i o zróżnicowanych potrzebach. Dogoterapia jest warsztatem grupowym, jednak w niektórych przypadkach zaleca się sesje indywidualne.
Zajęcia trwają 50 minut.
Prowadzący – Olga Rybacka
Masz pytanie? Napisz do nas!
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania, skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.